A Végzetúr internetes szerepjáték leírása
„A Végzetúr játék olyan, mint az ogre. Rétegekből áll. Bárhány réteget fejtesz is le róla, újabb és újabb mélységei nyílnak meg. Míg a legtöbb karakterfejlesztő játékban egy vagy több egyenes út vezet a sikerhez, itt a fejlődés egy fa koronájához hasonlít, ahol a gyökér a közös indulópont, a levelek között pedig mindenki megtalálhatja a saját személyre szabott kihívását.
A Végzetúr másik fő erőssége, hogy rendkívül tág teret kínál a játékostársaiddal való interakciókra, legyen az együttműködés vagy épp rivalizálás.”
Morze - V3
még több ajánlás
- A történet
- A játék
- A karaktered
- Relikviák
- Varázslatok
- Hordák
- Harc
- A párbaj szabályai
- Szövetségek
- Szakértelmek
- A békés világok szabályai
- Az 5. világ szabályai
A történet
A valaha virágzó ghallai civilizációt egy szörnyű Ellenség pusztította el, amely ellen nem volt védekezés. Az Ellenség felperzselte a felszínt, szinte minden életet megsemmisítve. A túlélők a hegyek mélyén rejtőztek el, és megkezdődött az ezeréves száműzetés. A menekültek közül a legalkalmazkodóképesebbekből alakult ki a galetkik társadalma. Képesek voltak a hegyek mélyén élő szörnyekből és egyéb életformákól a lélekenergiát kinyerni, és azt saját testük és erejük fejlesztésére fordítani. Hosszú idő telt el, és a galetkik soha nem adták fel a reményt, hogy a Felszínt visszahódítják. A Hegymélyben, a túlélésért folytatott harc megedzette őket, és végül eljött a nap, amikor kiléptek a Felszínre, és kihívták az Ellenséget. Hosszú és brutális küzdelem volt, borzalmas veszteségekkel, amely során a galetkik végül győzedelmeskedtek.
A csata során azonban az Ellenség megfertőzte elméjüket. Az ezerévnyi keserűséget és szenvedést pusztító gyűlöletté változtatta, a rengeteg lélekenergiától irtóztató hatalmúvá vált túlélő galetkik egymással kezdtek csatázni. Egy-egy ilyen galetki pusztulásakor olyan tömegű lélekenergia szabadult fel, hogy az gyakran ellenfelét is elpusztította, és kettejük energiájából tomboló örvény, az eget borító szennyezett porfelhőkig érő vortex lett. A bolygó még el sem tudta kezdeni regenerációját, amikor már tulajdon felszabadítói tették a helyzetet még rosszabbá.
A magukat most már végzeturaknak hívó galetki lordok, látva az okozott pusztítást, végül kényszermegállapodást kötöttek. Csatáik során a legyőzött végzetúrtól elorozhatják lélekenergiája egy részét, de nem pusztíthatják el teljesen. A felszínre visszatérő többi faj lélekenergiája vagy az Ellenség utolsó, rejtőzködő csatlósai azonban továbbra is szabad prédák voltak.
A játék során te is egyike vagy a bolygót uraló végzeturaknak. Hívj ki más végzeturakat, vedd lélekenergiájukat, legyél még hatalmasabb - hogy végül az isteni hatalmadat arra használod, hogy lerázod az Ellenség fertőzését, amely megtébolyítja elmédet, vagy újabb világokra lépsz át, és azokat is bekebelezed - ez még a jövő titka.
A játék
Az online játék kezdetekor létrehozol egy karaktert, a későbbiek során őt irányítod. Egy játékosnak egy világon csak egy karaktere lehet, a visszaélések elkerülése végett. A játék során más játékosok karaktereivel és a gép által irányított szörnyekkel csatázhatsz, fejlesztheted karakteredet, varázstárgyakat szerezhetsz. Lehetőség van szövetségek alapítására és különleges képességeket adó szövetségi épületek fejlesztésére. A játék kezelése nagyon egyszerű, minden egyből világos lesz. Ahogy előrehaladsz a játékban, úgy nyílnak meg majd előtted újabb lehetőségek.
A karaktered
Karaktered már így is számottevő hatalommal rendelkezik, hiszen egyike voltál azoknak, akik száműzték az Ellenséget, és győzedelmeskedtek. Ezen a világon senki nem képes hatalmaddal szembeszállni - kivéve a többi végzeturat. Ahhoz, hogy fölébük kerekedj, hatalmadat kell növelned. Szerezz lélekenergiát, akár a bolygón fellelhető gyarló lényekből, akár a többi végzetúrból, és fejleszd belőle tulajdonságaidat, képességeidet:
Fizikai képességek
Támadás: Ettől függ, mennyire vagy jó harcos, mekkora eséllyel találod el ellenfeledet.
Védekezés: Ahogy a támadás a találat esélyét növeli, úgy a védekezés az ellenfél találatának esélyét csökkenti.
Egészség: Az egészségedtől és a szintedtől függ, mennyi sebzést vagy képes kibírni.
Mágikus képességek:
Taumaturgia: Minél magasabb a taumaturgiád, annál nagyobb mértékben nő a varázslatod sebzése vagy egyéb hatása.
Mágia: A mágiádtól és szintedtől függ, mennyi varázspont áll rendelkezésedre.
További jellemzők:
Életpont: Ha sebződsz, életpontod csökken. Ha ÉP-d 1-re csökken, pihenned kell, nem fogadhatsz és indíthatsz új kihívást, amíg nem erősödsz meg eléggé. Az ÉP-d idővel visszanő. Véglegesen meghalni nem lehet, hiszen a párviadalok nem halálig mennek.
Varázspont: A varázslatok használatához szükséges, ha elfogy, nem tudsz varázsolni. A VP-d folyamatosan nő vissza.
Tapasztalati pont: Csaták során szerzed, ha elég sokat gyűjtesz, szintet lépsz.
Lélekenergia: A lélekenergiával fejlesztheted tulajdonságaidat, és vásárolhatsz érte új relikviákat és varázslatokat. Vigyázz, ha vereséget szenvedsz, ellenfeled elrabolhat belőle!
Relikviák
A végzeturakat túlzottan lefoglalja az egymással való csatázás, pedig a bolygó számos kincset rejt. Letűnt korok megannyi relikviája, amelyek után fáradhatatlanul kutatnak a lélekkufárok, és ha megtalálnak egyet, azonnal felajánlják egy végzetúrnak eladásra. A végzeturakat a lélekenergián kívül már semmi nem érdekli, így a fizetőeszköz is ez - lélekkristályokba zárva cserél gazdát az értékes esszencia. Időnként felszínre bukkan egy-egy őskő is, amelynek készítésének titka a Felszínre való visszatéréskor elveszett. Az őskövek hihetetlenül koncentrált mennyiségben tárolják a lélekenergiát, ezért a végzeturak ezekért különlegesen ritka relikviákat vásárolhatnak.
A lélekkufártól vásárolt relikviákat karaktered erősítésére használhatod, beállíthatod, hogy mely fegyvert, páncélt és pajzsot használd, és amire már nincs szükséged, el is adhatod a kufárnak.
Nyílt titok, hogy a lélekkufárok a bolygó leghatalmasabb végzeturainak szolgálatában állnak, végső soron az ő számukra gyűjtik a lélekkristályokat és ősköveket, ezért aki megpróbálja elpusztítani őket, uruk haragjával kell, hogy szembenézzen.
Varázslatok
A végzeturak nem bíznak pusztán fizikai erejükben, folyamatosan igyekeznek mágikus arzenáljukat is bővíteni. Folyamatosan kutatnak varázstekercsek után, amelyekről új, még hatalmasabb varázslatokat tanulhatnak meg. A lélekkufárok kínálatában időről-időre felbukkannak ilyen tekercsek, és a végzeturak kapva kapnak ezek után.
Mint ahogy beállíthatod, mely relikviákat használd a harcban, arra is lehetőséget kapsz, hogy megadd, mely varázslatot fogod a csata kezdetén alkalmazni. A legtöbb varázslat pusztán sebzi ellenfeledet, de később találhatsz trükkösebb tekercseket is.
Hordák
A végzeturak tombolása nyomán azért a világ még nem hullott teljes káoszba, még léteznek csoportok, ún. Hordák, amelyek tagjai egymást nem támadják. A Rubin Horda tagjai elsősorban a fizikai erejükben hisznek, brutálisak és kegyetlenek, az ő párbajaik nyomán jött létre a legtöbb vortex. A Smaragd Horda tagjai épp ellenkezőleg, a mágiát tekintik a hatalomhoz és a halhatatlansághoz vezető útnak. A Zafír horda tagjai tökéletesen uralják testük biológiáját, regenerációs képességeik kiemelkedőek. A Gyémánt horda tagjai afféle elitisták, tökélyre vitték a lélekenergia elszívás művészetét, de gyakran abba a hibába esnek, hogy alábecsülik ellenfelüket.
A játék kezdetén, a karaktered létrehozásakor el kell döntened, melyik hordába tartozol. Hordát később lehet váltani, de ez igen költséges. A saját Hordád tagjait portyázásaid során nem támadhatod, de bármelyik másikat igen. Minden Horda tagjai rendelkeznek valamilyen speciális képességgel.
Rubin: A fizikai harcban nagyobb eséllyel találnak, és több sebzést okoznak.Smaragd: Varázslataik több sebzést okoznak, és nagyobb eséllyel találnak. Ezenfelül több varázspontjuk is van.
Zafír: A harcban kevesebb sebzést szenvednek el, és ÉP-jük és VP-jük gyorsabban regenerálódik, a gyógyító hatásoktól is többet gyógyulnak.
Gyémánt: A győztes portyázás során több lélekenergiát tudnak szerezni, a vesztesben pedig kevesebbet veszítenek. Ezenkívül a lélekkufártól is olcsóbban vásárolhatnak.
Harc
Végzetúrként vadászhatsz a többi végzetúrra, vagy más teremtményekre. A végzeturakon kívül a bolygó egyetlen más teremtménye sem jelent kihívást, ezért győzelmedben biztos lehetsz, a kérdés inkább csak az, találsz-e zsákmányt, és ha igen, mennyi lélekenergiát nyersz ki belőle. Ehhez a vadászat menüpontot kell használnod. A vadászat általad meghatározott ideig tart, amíg vadászol, nem támadhatsz végzeturakat.
A végzeturak a teremtményeknél már keményebb diót jelentenek, a győzelmed korántsem garantált. Ha egy végzeturat akarsz kihívni, a portyázás gombot használd. Ekkor kiválaszhatod, hogy ki legyen az ellenfeled.
A párviadal során, amikor megpillantjátok egymást, rohanni kezdtek egymás felé, és közben egy-egy varázslatot dobtok egymásra (varázslatot a smaragd horda tagjainak a 2., a többieknek a 3. szinttől lehet tanulni). Ezután egymásnak estek, félelmetes végtagjaitokkal és fegyvereitekkel szaggatni kezditek egymást. A csata általában gyorsan véget ér, az egyik végzetúr megadja magát, és legyőzője a lélekenergiáját veszi.
A harc első körében tehát a beállított támadó varázslatot használjátok, ha van rá elég varázspontotok. Itt az IQ és taumaturgia a döntő. Ezután jön a fizikai harc, ahol az erő, a támadás és a védekezés a fontos. Ha valaki más támad meg téged, akkor a csata leírását megkapod üzenetben.
A párbaj szabályai
A párbaj során kereshetsz véletlenszerűen választott ellenfelet, vagy kihívhatsz konkrét végzeturat.
- Nem támadhatod meg ugyanazt a játékost 8 órán belül kétszer.
- A játék kezdetén csak azonos szintűeket lehet támadni, de a szintlépéssel ez fokozatosan bővül, egyre nagyobb szintkülönbségre. Ha egy lényegesen alacsonyabb szintű játékost támadsz, a tőle szerezhető lélekenergia és tapasztalati pont is kevesebb lesz!
- Ha valakit megtámadtak, és vesztett, 3 órán át ha újabb támadás éri, 20%-kal kevesebb LE-t veszít. Ez összeadódik, tehát 5 támadásnál 0-t lehet szerezni tőle (de ilyenkor a gép már nem is engedi).
- Ha 60 percen belül harmadszor támadsz, 10%-kal alacsonyabbnak számítanak a tulajdonságaid, ha negyedszer, 20%-kal stb. a fáradtság miatt.
- 5 percnél gyakrabban nem lehet valakit támadni.
- Ha életpontod a maximális érték 15%-a alatt van, nem támadhatnak, és te sem támadhatsz olyat, akinek alacsony az életpontja.
Ha támadni akarsz, kereshetsz konkrét játékost, vagy használhatod az ellenfél keresőt. Az ellenfél keresőben megadhatsz szempontokat: egy bizonyos horda vagy bármelyik, egy bizonyos szövetség vagy bármelyik, ellenfél szintje kb. a tiedéhez képest. Ha a kereső nem talál ellenfelet, bővítsd a keresési feltételeket.
A megtalált játékosról információkat kapsz: név, szint, horda, szövetség, felszerelés, ha az elmúlt 60 percben támadták, mennyivel kevesebb LE jár érte. Ha az elmúlt 5 percben támadták, vagy alacsony szintje ill. a sok támadás miatt 0 LE járna érte, akkor egyáltalán nem támadhatod.
Szövetségek
Szövetséget ebben az online szerepjátékban bárki alapíthat. Miután megalapítottál egy szövetséget, meghívhatsz más játékosokat, hogy csatlakozzanak. Fontos, hogy a szövetség tagjainak azonos Hordához kell tartozniuk, és egy játékos csak egy szövetség tagja lehet. A szövetségnek lehetősége van saját építményeket fejleszteni, amelyeket a szövetség tagjai használhatnak. Ezek erősebbé teszik a tagokat, és védelmet nyújtanak nekik. A fejlesztéshez a harcban szerzett lélekenergiát lehet felhasználni. Sok fejlesztésnek előfeltétele, hogy egy másik fejlesztés előtte elkészüljön.
Segítő kéz: Egy szövetségi társadat segítheted úgy, hogy erőd egy részét átmenetileg átruházod rá. Ekkor összes tulajdonságod a meghatározott értékkel lecsökken, és a megsegített klántárs tulajdonságai ennek arányában megnőnek - de csak akkor, ha őt támadják, ha ő támad, akkor ez a segítség nem számít. Ez a képesség elsősorban akkor hasznos, ha a szövetségi tagodra valaki vagy valakik "rászállnak", te viszont aránylag biztonságban érzed magad.
Hadüzenet: Egy szövetség hadat üzenhet egy másiknak. Ha két szövetség háborúban áll, a tagjaik közötti csatáknál nincs lélekenergia csökkenés több támadás esetén, és gyakrabban lehet támadni ugyanannak a játékosnak (1 óránként). A győzelemnél a lélekenergia zsákmányt csökkentő épületek és szakértelmek ilyenkor nem működnek. Egy klán megadhatja magát, ekkor a vesztes klán lélekenergiájából a győztes klán kap.
Béke: Két különböző hordába tartozó szövetség békét is köthet. Ekkor egymás tagjait nem támadhatják. A béke felbontása esetén van 8 óra, amikor még továbbra sem támadhatnak.
Szakértelmek
4. szinttől karaktered szakértelmeket is fejleszhet. Ezek legtöbbje nem a csatát befolyásolja közvetlenül, hanem más fejlődési lehetőségeket kínál. Például, ha elsajátítod a csapdakészítés szakértelmet, foglyul ejthetsz és beidomíthatsz állatokat. A szakértelmek fejlesztése is lélekenergiába kerül, ezért döntened kell, a zsákmányolt mennyiséget milyen arányban költöd tulajdonságokra, relikviákra, szakértelmekre és szövetségi épületekre.
A békés világok szabályai (jelenleg a 3. világ ilyen)
Portyázás
Regeneráció
Szövetségi háborúk
Az 5. világ szabályai
Szakértelmek
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (nem ad plusz LE-t, de szinttől függő szorzót kap: 1+szint/40), kreatív affinitás (szintenként csak 1% plusz LE, de 100-as a maximuma)
Épületek
módosul: őrtorony szintje max. 7.